Hoewel de brandvoice slechts een deel van je algehele merk is, is het wel belangrijk. Het wordt vaak over het hoofd gezien of geparkeerd voor later.

Door middel van het stellen van de volgende vragen kun je jouw brandvoice ontdekken;

  • Welke toon vertegenwoordigt mijn merk het beste?
    (Speels, brutaal, behulpzaam, slim, oprecht, informatief, formeel, enz.)
  • Zijn er specifieke zinnen of woorden die belangrijk zijn voor mijn merk?
  • Welke zinslengte en structuur past het best bij mijn merk?
    (Korte pittige zinnen met kleinere woorden versus complexere zinnen met langere woorden)
  • Wat is mijn opmaakstijl? (Vette tekst, cursief, onderstreepte tekst, enz.)
  • Pas ik graag emoji’s toe? (afhankelijk van je doelgroep, bij jongeren wel, ouderen  niet)

Jouw brandvoice tot leven brengen op je website

Nu je de tools hebt om je brandvoice te definiëren, is het tijd om 4 manieren te leren om je brandvoice tot leven te brengen op je website.

Je website is de ultieme kans om een goede eerste indruk te maken. Hoe dan?

  1. Laat je brandvoice direct zien in de eerste koppen op je homepagina
  2. Zorg dat de ‘over ons’ pagina echt over jou/jullie gaat en wat jullie kunnen bieden
  3. Voeg wat persoonlijkheid toe aan je productbeschrijvingen, de perfecte manier jezelf te onderscheiden ten opzichte van concurrenten
  4. Gebruik je brandvoice ook op de informatieve pagina’s zoals veelgestelde vragen. Zo komt je brandvoice echt tot leven.

Gebruik bovenstaande tips en ontdek jouw brandvoice!

Share