Wat is een landingspagina? 

Een landingspagina is een websitepagina met een specifiek doel: het doel van een landingspagina is om bezoekers om te zetten in leads. Hoewel er veel soorten landingspagina’s zijn, is de bedoeling hetzelfde: meer leads krijgen. landingspagina’s bevatten leadformulieren die bezoekers om hun contactgegevens vragen in ruil voor iets van waarde, ook wel een aanbieding genoemd.

Ten eerste, waarom heb je een landingspagina nodig? 

Waarom zou je een speciale pagina maken voor mensen om een ​​formulier in te vullen? Waarom gebruik je niet gewoon je homepage of over-pagina? Het korte antwoord is dit: een landingspagina elimineert afleiding door navigatie, concurrerende links en alternatieve opties te verwijderen, zo trek je de onverdeelde aandacht van een bezoeker. Volledige aandacht betekent dat je je bezoeker kunt begeleiden naar waar je hem wilt hebben, dat wil zeggen, naar je leadformulier. Kortom, landingspagina’s zijn specifiek ontworpen om conversies te genereren.

Een aantal praktische tips voor landingspagina’s zullen we hieronder opsplitsen. 

1. Maak een op voordelen gerichte kop.

Voor elke 10 mensen die de landingspagina bezoeken, zullen er minstens zeven van de pagina terugkaatsen. Om dat aantal laag te houden, moeten je bezoekers binnen enkele seconden na aankomst weten (en begrijpen) wat het voor hen in petto heeft. De kop is het eerste dat ze zullen lezen, en het moet duidelijk en beknopt de waarde van je landingspagina en aanbieding communiceren.

2. Kies een afbeelding die het aanbod illustreert.

Ja, een afbeelding is verplicht en moet je doelgroep vertegenwoordigen. Het doel van de afbeelding is om een ​​gevoel over te brengen – het moet illustreren hoe de bezoeker zich zal voelen zodra ze je aanbod hebben ontvangen. Bepaalde afbeeldingen werken mogelijk beter dan andere, dus je  moet je opties altijd splitsen (die we hieronder zullen bespreken).

3. Schrijf een overtuigende kopie.

Besteed niet al die tijd aan het maken van de perfecte kop en het vinden van de ideale afbeelding om plat te vallen als het gaat om de woorden die je call-to-action daadwerkelijk zullen verkopen. Het moet duidelijk en beknopt zijn en je bezoeker leiden naar de actie die je wilt dat ze uitvoeren. Een overtuigende kopie spreekt de bezoeker ook rechtstreeks aan door ‘jij’ en ‘je’ te gebruiken om ze zich betrokken te laten voelen.

4. Voeg een duidelijke en opvallende call-to-action toe.

De call-to-action (CTA) is misschien wel het belangrijkste element op je landingspagina – het is een van de vele elementen die conversie stimuleren. De CTA-knop moet opvallen, wat betekent dat je een kleur moet gebruiken die contrasteert met andere elementen op de pagina. Wees duidelijk over wat je wilt dat bezoekers doen, dat wil zeggen, gebruik een actiewerkwoord dat het voor hen beschrijft, zoals “verzenden”, “downloaden” of “nu downloaden”.

Meer informatie over het schrijven of ontwikkelen van de perfecte landingspagina? Neem dan eens contact met ons op. Wij kijken graag met u mee.

 

Share